Стратегії дистанційного навчання
Спалах COVID-19 у всьому світі змусив університети призупинити навчання, щоб обмежити поширення вірусу1. Ця криза змусила університети думати про нові й альтернативні стратегії навчання2. Багато медичних шкіл перейшли на онлайн-навчання як механізм доставки інформації, де викладач і учень розділені в просторі та, можливо, також у часі3.
Існують різні стратегії дистанційного навчання для студентів-медиків, які значно економлять час та матеріальний ресурс.
Основними стратегіями дистанційної медичної освіти є технологічно вдосконалене навчання, симуляційне навчання, технологічна клінічна освіта, мобільне навчання та змішане навчання. Кожна із зазначених стратегій має свої інструменти, методи та навчальні ресурси4.
Стратегія навчання | Інструменти | Методи | Навчальні ресурси |
Технологічно вдосконалене навчання | Вебінари, віртуальні борди, блоги, Google клас, віртуальний клас, відеоконференції, відеотрансляція, веб-сайт, платформи онлайн-конференцій [1,5-18] | Лекції на YouTube, електронні семінари, локальні веб-лекції, дискусії у віртуальних класах, синхронне дистанційне навчання, віртуальний «перегляд», командне онлайн-навчання, зворотний онлайн зв’язок, асинхронна діяльність з вирішення проблемних питань, синхронні інтерактивні сеанси в малих групах, асинхронні інтерактивні лекції, відеолекції [1,6,9,11,19-24] | Онлайн-навчальні модулі, масові відкриті онлайн-курси, е-книги, спеціалізовані телеконференції PowerPoints із озвученням, безкоштовні онлайн-навчальні ресурси Elsevier [6,9,12, 21,25] |
Симуляційне навчання | Симулятори ендоскопії (версії механічної та віртуальної реальності), моделі симуляторів віртуальної реальності, симуляція операційної, ендоваскулярна симуляція [7,19,26,27] | ||
Технологічна клінічна освіта | Телевідео, телефонні гарячі лінії, дистанційні клініки [12,13,28,29] | Ендоскопічні відеотури, віртуальні великі тури, клінічне навчання біля ліжка через Zoom, дистанційне/веб-навчання, віртуальне або веб-сценарне навчання, віртуальні командні обговорення, веб-обговорення, віртуальний ранковий звіт, віртуальні тури професорів, клуб віртуальних журналів, телефонні чи відеовізити, віртуальні дискусійні тури, електронне навчання з використанням зображень, віртуальний спеціаліст, віртуальне відвідування клінік [7,10,13,18,22,24, 26,28-32] | Віртуальний клінічний випадок, віртуальна лабораторія [9] |
Мобільне навчання | Додаток Kahoot, веб-дзвінки, додаток Jabber, безпечні хмарні системи, додаток для групового чату, додаток для відеоконференцій на основі смартфона, додаток для телемедицини [6,13,28,29,33,34] | ||
Змішане навчання | Перевернута віртуальна класна кімната [12] | Гібридне навчання [6] | Змішані курси [26] |
Технологічно вдосконалене навчання та симуляційне навчання частіше за інші використовуються при дистанційному навчанні в медичній освіті. Ці стратегії можуть підвищити рівень знань і результативність учнів, зробивши доступними онлайн-навчальні ресурси, такі як масові відкриті онлайн-курси, віртуальні клінічні випадки та змішані джерела4.
Недоліки дистанційного навчання
Проте дистанційне навчання має ряд недоліків, серед яких основними є – відсутність безпосереднього доступу до викладача, необхідна самомотивація для процесу навчання, не завжди доступні усі необхідні онлайн-курси, відсутні навички усного спілкування.
Література:
- 1. Hughes BA, Stallard J, West CC. The use of WhatsApp® as a way to deliver Plastic Surgery Teaching during the COVID-19 pandemic. J Plast Reconstr Aesthet Surg. 2020;73:e1–e2.
- 2. Sohrabi C, Alsafi Z, O’Neill N, Khan M, Kerwan A, Al-Jabir A, et al. World Health Organization declares global emergency: A review of the 2019 novel coronavirus (COVID-19) Int J Surg. 2020;76:71–6.
- 3. Spinelli A, Pellino G. COVID-19 pandemic: Perspectives on an unfolding crisis. Br J Surg. 2020;107:785–7.
- 4. Ahmady S, Kallestrup P, Sadoughi MM, Katibeh M, Kalantarion M, Amini M, Khajeali N. Distance learning strategies in medical education during COVID-19: A systematic review. J Educ Health Promot. 2021 Nov 30;10:421.
- 5. Sandhu P, de Wolf M. The impact of COVID-19 on the undergraduate medical curriculum. Med Educ Online. 2020;25:1764740.
- Kaup S, Jain R, Shivalli S, Pandey S, Kaup S. Sustaining academics during COVID-19 pandemic: The role of online teaching-learning. Indian J Ophthalmol. 2020;68:1220–1.
- 7. Mishra D, Nair AG, Gandhi RA, Gogate PJ, Mathur S, Bhushan P, et al. The impact of COVID-19 related lockdown on ophthalmology training programs in India – Outcomes of a survey. Indian J Ophthalmol. 2020;68:999–1004.
- 8. Kaveevivitchai C, Chuengkriankrai B, Luecha Y, Thanooruk R, Panijpan B, Ruenwongsa P. Enhancing nursing students’ skills in vital signs assessment by using multimedia computer-assisted learning with integrated content of anatomy and physiology. Nurse Educ Today. 2009;29:65–72.
- 9. Zayapragassarazan Z. COVID-19: Strategies for engaging remote learners in medical education [version 1; not peer reviewed] F1000Res. 2020;9:273.
- 10. Anwar A, Seger C, Tollefson A, Diachun CA, Tanaka P, Umar S. Medical education in the COVID-19 era: Impact on anesthesiology trainees. J Clin Anesth. 2020;66:109949.
- 11. Bloom DA, Reid JR, Cassady CI. Education in the time of COVID-19. Pediatr Radiol. 2020;50:1055–8.
- Chick RC, Clifton GT, Peace KM, Propper BW, Hale DF, Alseidi AA, et al. Using technology to maintain the education of residents during the COVID-19 pandemic. J Surg Educ. 2020;77:729–32.
- 13. Agarwal S, Sabadia S, Abou-Fayssal N, Kurzweil A, Balcer LJ, Galetta SL. Training in neurology: Flexibility and adaptability of a neurology training program at the epicenter of COVID-19. Neurology. 2020;94:e2608–14.
- 14. Roy SF, Cecchini MJ. Implementing a structured digital-based online pathology curriculum for trainees at the time of COVID-19. J Clin Pathol. 2020;73:444.
- 15. Zuo L, Dillman D, Miller Juvé A. Learning at home during COVID-19: A multi-institutional virtual learning collaboration. Med Educ. 2020;54:664–5.
- 16. Gaba DM. The future vision of simulation in health care. Qual Saf Health Care. 2004;13(Suppl 1):i2–10.
- 17. Mukhopadhyay S, Booth AL, Calkins SM, Doxtader EE, Fine SW, Gardner JM, et al. Leveraging technology for remote learning in the era of COVID-19 and social distancing: Tips and resources for pathology educators and trainees. Arch Pathol Lab Med. 2020;144:1027–36.
- 18. Lewis CT, Zeineddine HA, Esquenazi Y. Challenges of neurosurgery education during the coronavirus disease 2019 (COVID-19) pandemic: A U.S. perspective. World Neurosurg. 2020;138:545–7.
- 19. Chatziralli I, Ventura CV, Touhami S, Reynolds R, Nassisi M, Weinberg T, et al. Transforming ophthalmic education into virtual learning during COVID-19 pandemic: A global perspective. Eye (Lond) 2020;10:1–8.
- 20. Barberio B, Massimi D, Dipace A, Zingone F, Farinati F, Savarino EV. Medical and gastroenterological education during the COVID-19 outbreak. Nat Rev Gastroenterol Hepatol. 2020;17:447–9.
- 21. Regier DS, Smith WE, Byers HM. Medical genetics education in the midst of the COVID-19 pandemic: Shared resources. Am J Med Genet Part A. 2020;182:1302–8.
- 22. Roberts C. How medical education can help in a COVID-19 crisis. Clin Teach. 2020;17:241.