Дистанційна медична освіта

Дистанційна медична освіта

Стратегії дистанційного навчання

Спалах COVID-19 у всьому світі змусив університети призупинити навчання, щоб обмежити поширення вірусу1. Ця криза змусила університети думати про нові й альтернативні стратегії навчання2. Багато медичних шкіл перейшли на онлайн-навчання як механізм доставки інформації, де викладач і учень розділені в просторі та, можливо, також у часі3.

Існують різні стратегії дистанційного навчання для студентів-медиків, які значно економлять час та матеріальний ресурс.

Основними стратегіями дистанційної медичної освіти є технологічно вдосконалене навчання, симуляційне навчання, технологічна клінічна освіта, мобільне навчання та змішане навчання. Кожна із зазначених стратегій має свої інструменти, методи та навчальні ресурси4.

Стратегія навчання ІнструментиМетодиНавчальні ресурси
Технологічно вдосконалене навчанняВебінари, віртуальні борди, блоги, Google клас, віртуальний клас, відеоконференції, відеотрансляція, веб-сайт, платформи онлайн-конференцій [1,5-18]Лекції на YouTube, електронні семінари, локальні веб-лекції, дискусії у віртуальних класах, синхронне дистанційне навчання, віртуальний «перегляд», командне онлайн-навчання, зворотний онлайн зв’язок, асинхронна діяльність з вирішення проблемних питань, синхронні інтерактивні сеанси в малих групах, асинхронні інтерактивні лекції, відеолекції [1,6,9,11,19-24]Онлайн-навчальні модулі, масові відкриті онлайн-курси, е-книги, спеціалізовані телеконференції PowerPoints із озвученням, безкоштовні онлайн-навчальні ресурси Elsevier [6,9,12, 21,25]
Симуляційне навчанняСимулятори ендоскопії (версії механічної та віртуальної реальності), моделі симуляторів віртуальної реальності, симуляція операційної, ендоваскулярна симуляція [7,19,26,27]
Технологічна клінічна освітаТелевідео, телефонні гарячі лінії, дистанційні клініки [12,13,28,29] Ендоскопічні відеотури, віртуальні великі тури, клінічне навчання біля ліжка через Zoom, дистанційне/веб-навчання, віртуальне або веб-сценарне навчання, віртуальні командні обговорення, веб-обговорення, віртуальний ранковий звіт, віртуальні тури професорів, клуб віртуальних журналів, телефонні чи відеовізити, віртуальні дискусійні тури, електронне навчання з використанням зображень, віртуальний спеціаліст, віртуальне відвідування клінік [7,10,13,18,22,24, 26,28-32]Віртуальний клінічний випадок, віртуальна лабораторія [9]
Мобільне навчанняДодаток Kahoot, веб-дзвінки, додаток Jabber, безпечні хмарні системи, додаток для групового чату, додаток для відеоконференцій на основі смартфона, додаток для телемедицини [6,13,28,29,33,34]
Змішане навчанняПеревернута віртуальна класна кімната [12] Гібридне навчання [6]Змішані курси [26]

Технологічно вдосконалене навчання та симуляційне навчання частіше за інші використовуються при дистанційному навчанні в медичній освіті. Ці стратегії можуть підвищити рівень знань і результативність учнів, зробивши доступними онлайн-навчальні ресурси, такі як масові відкриті онлайн-курси, віртуальні клінічні випадки та змішані джерела4.

 

Недоліки дистанційного навчання

Проте дистанційне навчання має ряд недоліків, серед яких основними є – відсутність безпосереднього доступу до викладача, необхідна самомотивація для процесу навчання, не завжди доступні усі необхідні онлайн-курси,  відсутні навички усного спілкування.

Література:

Підпишись, щоб отримувати нагадування про анонси подій